Så idag var det vist EU debatt i SVT. Den gamle gamen Gunnar Hökmark drabbades samman med vår egen kära Marita Ulvskog i agenda. Själv såg jag fram till en bra debatt om de stora frågorna inför EU valet, men SVT hade istället bestämt sig för att driva tesen att Socialdemokraterna och Moderaterna var lika och att det inte fanns några större skillnader dem emellan eftersom de så ofta röstade lika. Både Högmark och Ulvskog försökte förstås motbevisa detta genom att försöka peka på skillnaderna dem emellan, men trotts detta, eller kanske snarare just på grund av detta så dog hela debatten, bra jobbat SVT.

Lite mer uppfriskande var att höra Gudrun Shyman puckla på både pirat partiet men främst sverigedemokraterna. Säga vad man vill om Gudrun men hon är en enormt bra retoriker.

För att bota besvikelsen av att ha blivit snuvad på en bra debatt bestämde jag mig för att göra en liten present till min kandidat till EU parlamentet, det vill säga veteranen Åsa Westlund. Eftersom hon redan bedriver en så framgångsrik internet kampanj tänkte jag att hon skulle få en liten emoticon att sprida via MSN och likande.

åsa_eu

Så om du lik som jag tänker kryssa Åsa den 7 juni så sprid denna till alla på din MSN lista!

Är du osäker på hur du lägger till emoticonen så kommer här en enkel guid.

Börja med att spara bilden ovan på din dator, till exempel genom att dra och släppa den på skrivbordet. Starta därefter upp en konversation med någon i MSN så att du får ett konversationsfönster och följ sedan instruktionerna nedan:

expl_1

1)      Klicka på den lilla smilien som pilen på bilden pekar på.

expl_2

2)      Du får nu upp ett fönster med bland annat dina senaste använda smilies, klicka på då texten visa alla, som pilen på bilden pekar på.

expl_3

3)      Ett till fönster kommer upp och här klickar du på knappen Lägg till… som pilen på bilden pekar på.

expl_4_5

4)      Ytteriligare ett fönster poppar upp, där klickar du först på knappen Sök bild… som pilen pekar på och väljer gif bilden du sparade tidigare

5)      Därefter väljer du en teckenkombination som ska aktivera smilin själv valde jag /åsa men du kan välja vad du vill. Denna skriver du i fältet som pilen pekar på. Klicka därefter på OK och du är klar.

Nu vasr du klar! Sprid vidare.

Just ja och om du gillade den så finns fler på min deviantart sida.

